Kerkdiensten via Google Assistant

Uitgegeven op: 19-07-2019 om 18:28:59
Geplaatst door: Edwin Rakhorst - Algemeen
Aantal keer bekeken: 2210

Zoals je wellicht had vernomen zenden we onze kerkdiensten sinds kort uit via het platform van KerkdienstGemist.nl. Door een koppeling tussen het Google Assistant platform en KerkdienstGemist.nl, is het vanaf heden ook mogelijk om de kerkdiensten live te beluisteren via Google Assistent. Lees hier hoe dit werkt!

De kerkdiensten van onze gemeente zijn nu ook te beluisteren via de Google Assistant. Dit betekent dat je door middel van een spraak commando direct verbinding kunt maken met een live kerkdienst. Dit is handig als je in het bezit bent van een of meerdere van de volgende apparaten:

- Google Home Speaker

- Google Home Mini

- Google Nest Hub

- Chromebook

- Android smartphone

Opmerking: Op je Smartphone dien je de Google Assistant handmatig te starten, meestal door het ingedrukt houden van de Home knop. Dit geldt niet voor de overige apparaten. Daar kan je direct tegen praten door middel van het commando Oké Google of Hey Google.

Hoe werkt het?

Zeg tegen je Google Assistant (apparaat): Oké Google, Praat met Kerkdienst beluisteren.

De Google Assistant antwoordt met: Noem alsjeblieft de naam en de plaatsnaam van de kerk die je wilt beluisteren.

Je kunt verbinding maken door één van de volgende namen te noemen:

- Grote Kerk Nijkerkerveen

- Hervormde Kerk Nijkerkerveen

- Hervormde Gemeente Nijkerkerveen

- PKN Nijkerkerveen

Google Assistant maakt nu verbinding met de kerk. Indien er geen live uitzending is, wordt een standaard tekst afgespeeld, waarna de verbinding automatisch verbroken wordt.

Indien je handmatig de verbinding met de uitzending wilt verbreken zeg je Oké Google, verlaat uitzending.

Meer informatie

Het live beluisteren van onze Kerkdiensten via Google Assistant is mogelijk door een koppeling tussen het Google Assistant platform en KerkdienstGemist.nl. Dit betreft een generieke koppeling welke niet door onszelf is ontwikkeld. Wil je meer informatie hierover, kijk dan op: https://www.smartandsmile.nl/overzicht-van-kerkdiensten-beschikbaar-op-google-home/. Uiteraard zijn er veel meer kerken te beluisteren via Google Assistant. Kijk op deze pagina welke er nog meer te beluisteren zijn.