Bediening Heilig Avondmaal

Uitgegeven op: 25-08-2020 om 20:23:16
Geplaatst door: Edwin Rakhorst - Algemeen
Aantal keer bekeken: 1541

Zondagmorgen zal het Heilig Avondmaal bediend worden met in achtneming van de coronamaatregelen. Bij binnenkomst van de kerk zal u worden gevraagd of u/jij wilt deelnemen. Wie wil deelnemen aan het Heilig Avondmaal zal een zitplaats rechts in de banken toegewezen worden, rechts vanaf de preekstoel gezien. (Gezinnen en echtparen kunnen bij elkaar zitten, ook zij krijgen daar een eigen plaats toegewezen.)

De bediening zal als volgt plaatsvinden: Op de tafel zullen bekertjes met brood en wijn gereed staan. Er zal één nodiging zijn, en belijdende leden kunnen – tijdens orgelspel – gehoor geven deel te nemen aan het Avondmaal door per bank in een rij, op anderhalve meter afstand van elkaar, naar voren te komen. Bij de tafel neemt ieder een bekertje met brood en een bekertje wijn mee, en gaat daarmee terug naar de eigen zitplaats. (Let hierbij op de aanwijzingen van de coordinator.) Wanneer iedereen terug is in de banken, zullen aan de tafel de instellingswoorden van Christus klinken ‘Doe dit tot Mijn gedachtenis’, en de woorden ‘Neemt, eet’ en daarna ook ‘Drinkt allen, gedenkt en gelooft’. Afsluitend wordt een Bijbelgedeelte gelezen en is er na orgelspel, een dankgebed.

Op deze wijze menen we dat besmetting met het virus geen kans krijgt, maar de aanstekelijke liefde van Christus eens te meer! We bidden elkaar een gezegende Avondmaalsgang toe!

Uw en jouw kerkenraad